ابن قولویه، کامل الزیارات، نجف، دارالمرتضی، 1356ش.
ابنشعبه حرانی، حسنبنعلی، تحف العقول، قم، جامعه مدرسین، 1404ق.
اسعد، طارق اسعد، علم اسباب ورود الحدیث و تطبیقاته عند المحدثین و الاصولیین، بیروت، دار ابنحزم، 1422ق.
دارمی، امام محمد، سنن، عربستان، دارالمغنی، 1421ق.
انصاری، مرتضی، فرائدالاصول (رسائل)، قم، مجمع الفکر الاسلامی، 1428ق.
حاجی، حمزه، «گونهشناسی اعتبار و معایب سبب ورود حدیث»، علوم حدیث، 1388ش، شماره 54، صص 52-79.
حر عاملی، محمدبنحسن، وسائل الشیعه، قم، موسسه آلالبیت، 1409ق.
شیرازی، سیدصادق، بیان الفقه فی شرح عروه الوثقی، قم، دارالانصار، 1426ق.
صدوق، محمدبن علی، امالی، تهران، کتابچی، 1376ش
_______________، معانی الاخبار، قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه، 1403ق.
صفاری، سعدی، «تاثیر شناخت زمینههای صدور در فهم حدیث»، علوم حدیث، 1384ش، شماره 35، صص 101-124.
طباطبایی، سیدمحمدکاظم، منطق فهم حدیث، قم، موسسه امام خمینی، 1390ش.
طوسی، محمدبنحسن، تهذیبالاحکام، تهران، نشر صدوق، 1417ق
_______________، الاستبصار فیما اختلف من الاخبار، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1390ق
علی اکبریان، حسنعلی، معیارهای بازشناسی احکام ثابت و متغیر در روایات، قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 1388ش.
کاردانپور، محمدحسن، «معیارهای شناخت احادیث تقیه آمیز»، علوم حدیث، 1390ش، شماره 59، صص 193-206.
کلینی، محمدبنیعقوب، الکافی، قم، دارالحدیث، 1429ق.
مجلسی، محمدتقی، بحارالانوار، بیروت، داراحیاءالتراث العربی، 1403ق.
محققیان، حسین، «مخاطب مستقیم حدیث و تاثیر آن بر صدور، فهم و حجیت روایات»، حسنا، 1392ش.، شماره 18، 99-124.
مسلم نیشابوری، صحیح الحدیث، مصر، دارالحدیث، 1412ق.
معارف، مجید، «رابطه تاریخ و فهم و نقد حدیث»، پژوهش دینی، 1385ش، شماره 14، صص 53-70.
مفید، تصحیح اعتقادات الامامیه، بیروت، درگاهی، 1414ق.
نجفی، محمدحسن، جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام، بیروت، دار احیاء التراث العربی، بیتا.
نراقی، احمد، عوائدالایام فی بیان قواعد الاحکام و مهمات مسائل الحلال و الحرام، قم، بوستان کتاب، 1375ش.
نوری، حسینبنمحمدتقی، مستدرکالوسائل و مستنبط المسائل، بیروت، موسسه آلالبیت، 1408ق